Vanliga frågor

Kan jag betala med mitt bank- eller kreditkort?

Det går bra att betala med både bank- och kreditkort oavsett om du köper dina biljetter via internet eller telefon. Julius Biljettservice använder sig av Nets som leverantör för kortbetalningar för att se till att betalningar sker på så säkert sätt som möjligt. Det går bra att betala med Visa, Mastercard och Eurocard hos oss.

Kan jag byta eller sälja tillbaka mina biljetter?

När en biljett är betald går den inte att returnera, återlösa eller byta till en annan föreställning. Biljetter återlöses endast vid inställd föreställning och då på arrangörens uppdrag. Om föreställningen skulle bli inställd är det ytterst arrangören som ansvarar för återbetalningen. Den del av priset som innefattar service och distributionsavgift betalas inte tillbaka.

Kan jag hämta mina biljetter hos ett ATG-ombud?

Vi har inget samarbete med ATG, du kan därför inte hämta biljetterna hos ett ATG-ombud.

Får jag reservera biljetter?

I vissa fall tillåter arrangören att reservationer görs. I de fall det är möjligt att reservera biljetter, måste de vara uthämtade senast på förfallodagen. När förfallodagen passerat makuleras reservationen per automatik.

Om jag betalar med kort, får jag betala något extra då?

Vi tar inte ut någon extra avgift vid kortköp.

Vad är en serviceavgift?

Serviceavgiften är vad vi tar ut för att förmedla biljetterna till dig. Det är vår provision på försäljningen. Om en föreställning skulle bli inställd, återbetalas ej serviceavgiften.

Vad kostar det att få biljetterna hemskickade?

Vi tar 100 kr för att skicka biljetterna hem till dig. Biljetterna skickas då rekommenderat, detta för att vi ska kunna garantera att biljetterna verkligen når dig. Istället för att få biljetterna levererade med rekommenderat brev, kan du till de flesta arrangemang välja print@home – biljetterna skickas då till din e-post utan extra kostnad.

Varför finns inte alla arrangemang på Internet?

Vi samarbetar med flera biljettdistributörer, bland annat danska Billetnet och Billetlugen som auktoriserade ombud. De arrangemang som säljs genom dessa finns inte på vår bokningssida. Vårt CallCenter kan ge dig mer information om vilka biljetter vi säljer utöver de som visas på vår hemsida..

Vilka öppettider har ni på ert callcenter?

Vardagar mellan 9.00 - 17.00

Vad är Avbeställningsskydd och vad gäller?

Till vissa arrangemang går det att mot en extra avgift, lägga till avbeställningsskydd till biljetterna. Regler för avbeställningsskydden: - Avbeställningsskyddet ger rätt till fri av- och ombokning om biljetten och avbeställningsskyddet är Julius Biljettservice tillhanda senast 30 dagar innan föreställning. - När det gäller ombokning kan biljetterna ombokas till ny föreställning inom samma arrangemang i mån av plats. - Senare än 30 dagar och fram till 48 timmar innan föreställning gäller fri av- och ombokning vid akut sjukdom eller olycksfall, för dig eller nära anhörig. Med nära anhörig menas maka/make/sambo, barn, barnbarn, förälder och syskon. - Skadehändelse ska styrkas med läkarintyg eller polisanmälan. - Avbokning/ombokning kan ej ske senare än 48 timmar innan föreställningen. - Avbeställningsskyddet och serviceavgiften återbetalas ej. - Avbeställningsskyddet gäller endast för en biljett. - Avbeställningsskyddet gäller endast en gång. - Nytt avbeställningsskydd kan ej köpas till vid ombokning. - Avbeställningsskydd kan endast köpas i samband med biljettköpet. - För utnyttjande av avbeställningsskyddet eller för mer information kontakta vårt Callcenter på telefon 0775-700 400. - Gäller endast tillsammans med tillhörande biljett